Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Προτάσεις για χρήση του παραμυθιού

Προτάσεις για χρήση του μουσικού παραμυθιού 
στη σχολική τάξη



Φτιάχνουμε σε εμφανές σημείο στην τάξη τη "Γωνιά του Δικαιωματούλη". Θα εμπλουτίζεται σταδιακά με  ό, τι φέρνει ο Δικαιωματούλης κάθε φορά που  θα μιλά  στα παιδιά για ένα δικαίωμα.   Στο βαλιτσάκι   του θα φέρνει συγκεκριμένο εποπτικό υλικό (π.χ. από τη Unicef, εικόνες τέχνης, φωτογραφίες, βιβλία), το οποίο θα προσφέρεται για συζήτηση και προβληματισμό. 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/

ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

Α. Γλώσσα
1.  Εννοιολογικοί χάρτες- Καρτέλες Δικαιωμάτων & Αντιδικαιωμάτων
Στόχοι:

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά τα δικαιώματά τους.
  • Να ευαισθητοποιηθούν  σε θέματα που σχετίζονται με αυτά.
  •  Να αναπτύξουν την αναγνωστική τους ικανότητα.
  • Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.
  • Να οξύνουν την παρατηρητικότητα και να καλλιεργήσουν τη σκέψη τους.
  • Να καταλάβουν ότι μια έννοια μπορεί να αναπαρασταθεί με εικόνα και με γράμματα.
Υλικά: Εννοιολογικοί Χάρτες, Καρτέλες με Εικόνες με Παιδικά Δικαιώματα, Καρτέλες μόνο με τις λέξεις των Δικαιωμάτων, «Ο Δικαιωματούλης και το Μαγικό φίλτρο της Αγάπης», Βιβλίο της UNICEF «Μια ζωή σαν τη δική μου», (2007, Αθήνα, Πατάκης).
Διαδικασία:

  •  Φτιάχνουμε εννοιολογικούς χάρτες  χρησιμοποιώντας τα Φύλλα (Εισαγωγικό Δικαιώματα & Εισαγωγικό Αντιδικαιώματα) και το Web2 εκπαιδευτικό εργαλείο popplet (Δίνω παραδείγματα).
  •       Στη «Γωνιά του Δικαιωματούλη» τοποθετούμε το βιβλίο της UNICEF «Μια ζωή σαν τη δική μου». Τα παιδιά το ανακαλύπτουν και το περιεργάζονται. Συζητάμε διεξοδικά  για τα παιδιά όλου του κόσμου που παρά τις διαφορές μας, οι ανάγκες και τα όνειρά τους είναι ίδια με τα δικά μας. Συσχετίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά του κόσμου στο βιβλίο της UNICEF με τους ήρωες του παραμυθιού μας.
  •        Γράφουμε τις λέξεις του εννοιολογικού χάρτη σε καρτέλες. Ενθαρρύνουμε  τα παιδιά να διαβάσουν τις λέξεις των καρτελών, αντιστοιχίζοντάς τες με τις λέξεις του εννοιολογικού χάρτη.
  •   Δουλεύουμε ένα ένα τα Δικαιώματα διαθεματικά, προκειμένου να κατανοηθούν δύσκολες έννοιες που απαιτούν χρόνο, ποικίλα ερεθίσματα και βιωματικές δράσεις. Θα ήταν χρήσιμο να πλαστικοποιηθεί κάθε εικόνα ξεχωριστά  για τα Δικαιώματα και τα Αντιδικαιώματα από τις σελίδες … προκειμένου να αποτελέσουν εποπτικό υλικό για τις δραστηριότητες που ακολουθούν.
      Πεδία σύνδεσης: Ανθρωπογενές περιβάλλον



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου